Mindaugas apie vairavimą Kaune ir užsienyje

Grįžęs iš užsienio pasijunti kaip lenktynių trasoje ...

    Kad Lietuvos keliuose padėtis tragiška, tai supranta ne vienas. Tačiau, sugrįžus po kelionių iš Europos ir pasivažinėjus Lietuvoje, norisi tiesiog verkti. Pas mus eismas kaip kokioje aborigenų šalyje. Labai gaila, kad ta šalis Lietuva vadinasi. Dėl avarijų, žuvusiųjų valdžia, susisiekimo ministerija, policija linksniuoja tik tą patį: greitis ir girti už vairo.
Kodėl nepažiūrima į problemą iš esmės?
Visų pirma, vairuotojus reikia mokinti kultūros. Grįžęs iš užsienio pasijunti kaip lenktynių trasoje. Vieni kitus apvažinėja, lenkia, niekas nieko nepraleidžia, apsikeičia riebiais žodžiais ir dar parodo vienas kitam po vidurinį pirštą.
„Kaip galima ką nors užleisti, jei jis nori persirikiuoti į kitą eilę prieš mane, nors posūkio signalas jau kurį laiką įjungtas? Ne, aš apvažiuosiu ir dar nuspausiu garsinį signalą. Neduok dieve „užkiš" – lietuviškai kalbant."
Kelių ženklinimas. Turiu nuotraukų ir ne vieną, kuriose ženklai nesutampa su nupieštomis linijomis. Pvz.: automagistrale privažiavus Klaipėdos didįjį žiedą stovi ženklas „Pirmoji eilė į dešinę, antra ir trečia – tiesiai". Man reikėjo važiuoti tiesiai. Eilė automobilių stovėjo kairėje juostoje. Aš nusprendžiau važiuoti viduriniąja. Pasirodo, dingo pirmoji eilė (buvo kažkoks nusukimas į laukus 100 m prieš žiedą). Taigi vidurinioji eilė tapo dešiniąja, o iš dešiniosios eilės aš galėjau važiuoti tik link Palangos. Prašiausi į kairiąją juostą... Visi pyko ant manęs, kad apvažinėju, aplenkiu. Bet taip aš niekad nedarau. Deja, šio ženklo jau nebėra šiuo metu, nuėmė viduryje vasaros, bet turbūt jį visi dar prisimena.
Baisu pasidarė, kai važiavau iš Kauno į Jonavą. Dabar vos ne visas „greitkelis" nusėtas „70" ženklais. Iki Ramučių šviesoforo greitis tik 70km/h. Nes pridarė kas 100 metrų išvažiavimų (užsienyje vadinasi Exit, Vokietijoj – Ausfahrt). Dar vieną naują išvažiavimą dabar pradėjo lipdyti. Normaliai visame pasaulyje visada yra mažinamas tokių išvažiavimų skaičius, nes greitkelyje atsiranda ir greitai važiuojančių mašinų ir lėtėjančių/greitėjančių, dėl kurių ir susidaro avarinės situacijos. Tokie „Ausfahrt'ai" būna minimum kas kelis kilometrus, atskiriant greitkelio juostas nuo lėtėjimo/greitėjimo juostų. O pas mus kaip atrodo greitkeliai? Su autobusų stotelėmis, su dviratininkais, minančiais prieš eismą, o kartais tarp antros eilės ir žalios vejos, su tranzuojančiais sudentais pirmojoje (ne nulinėje) eilėje, kai kitoje magistralės pusėje policija „dirba" – šaudo greitį, nes ten tik „80". Aš čia rašau apie dažnai pasitaikančias situacijas prie IX forto. Pravažiavus daug „Ausfahrt'ų"į įvairias gamyklėles, GNT Lietuva ir Lukoil'ą" stovi ženklas „Automagistralės pradžia", o už jo dar keli nauji išvažiavimai į laukus, beje naujai paruošti.
Dėl Lietuviškų naujųjų Exit'ų-Ausfahrt'ų  - pavyzdys – Rakauskas statė „Megą", o prie „Megos" tiltą. Kadangi reikėjo pinigėlių pataupyti, padarė vaikišką sankryžą, kurioje kas 1-2 minutes susidaro avarinė situacija, lėtėjantys automobiliai (nuo IX forto vaziuojantys į Megą) nespėja susikeisti su greitėjančiais automobiliais (iš Megos važiuojančiais link Vilniaus), to pasėkoje lėtėjimo/greitėjimo eilėje greitis 15km/h, panašus greitis ir pirmojoje eilėje, antrojoje irgi visada kaščiai. Štai kaip visiems žmonėms kenkia korupcija ir verslininko (vieno) taupumas. Vokietijoje niekur tokios sankryžos nė vienos nerasi, niekas ten ir neleistų daryti tokių nesąmonių.
Ar žinote kodėl policija nebestovi ir nešaudo automagistralėje, kur leidžiamas 130km/h greitis  O šaudo kur 110km/h, o dar dažniau kur vyksta kelio remonto darbai ir greitis 70km/h? Tai ką jie sustabdys automagistralėje? Neduok dieve kas nors važiuos 85km/h... Dabar jau beveik niekas neviršija to greičio (tiesiog neįmanoma būtų važinėti viršinant greitį, kai be proto daug policijos), pagauna netyčia apsižioplinusius. Ir su tais 100-150 radarų, kuriuos planuoja pirkti ir sukabinti visoje Lietuvoje, sakyčiau, tikras jumoras. Kaip ir su akcija "Stop karui keliuose". Pavadintumėte akciją „Kultūros, džigite!". Vietoj laidelių „(K)laidelė" ir dabar dar kažkokia nauja pasirodė, geriau nufilmuotumėte, kaip vairuotojai kultūringai praleidžia vienas kita, stengiasi netrukdyti vieni kitiem, nelaksto ir t.t. Poveikis būtų per vieną savaitę. Garantuoju.
Lipdukas ant mašinos „STOP karui keliuose"? Ką jis gali pasakyti plikam treningistui, važiuojančiam su BMW? Ar maršrutinio taxi vairuotojui? Ar užkietėjusiam tarybinių laikų 60-mečiui vairuotojui? Taigi jie karo nesukelia, jie važiuoja kaip visada, lenktyniaudami, niekad nieko nepraleisdami ir pan.
Būtų lipdukai ant mašinų „Aš kultūringai vairuoju, o tu?"; „Aš stengiuosiu vairuoti kultūringai"; „Parodyk posūkį, aš tave visada praleisiu" ar pan.
Visi varo ant Lukašenkos, bet ar žinote, kad Baltarusijoje iškabins reklaminius skydus su užrašais „Kas pažeidžia kelių taisykles, to vyriškas pasididžiavimas mažesnis!"? ( http://www.balsas.lt/naujienos/kaleidoskopas/straipsnis151214) Negražiai skamba? Bet tikrai geriau paveiks, nei „STOP karui keliuose".
Tik tiek galiu pasakyti, kad Lietuvoje daugelis vairuotojų laikosi taisyklių, tik vairuoja be jokios kultūros. Lietuvai irgi tiktų tokie užrašai, tiktai reikėtų taikyti nekultūringiems vairuotojams.
Straipsnyje „Eismo saugumą Lietuvoje ekspertai siūlo didinti ugdant vairuotojų kultūrą" ( http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=11313536 ) net ir S. Skvernelis pasisako „žmogiškasis faktorius kelyje turi labai didelę reikšmę, todėl be sistemingo auklėjimo ir švietimo dabartinės mirčių keliuose statistikos pakeisti nepavyks." Tačiau ar daro ką nors dėl auklėjimo ir kultūros?
Galiu garantuoti, kad ir daugelis vairavimo instruktorių mokina „neleisk",  „užkišk", „nepraleisk".
Turiu šimtus pavyzdžių apie vairavimo kultūra, kelių ženklinimą, policijos „darbą".
Bet kur kreiptis? Kaip prieiti iki susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus ar Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos viršininko Sauliaus Skvernelio? Jei turit pasiūlymų kaip tai padaryti, parašykite man m_mindaugas@yahoo.com , labai prašau.
 

Atsiprašau, nesu žurnalistas ar poetas, gal kai kurias mintis ir neaiškiai išdėsčiau.